7 Eylül 2016 Çarşamba

Dünya İlk Yardım Günü (10 Eylül 2016) - World First Aid Day


Dünya İlk yardım günü tüm dünyada her yıl Eylül ayının ikinci Cumartesi günü ortak ilk yardım mesajlarını içeren çeşitli etkinliklerle kutlanmaktadır. İnsanlardaki ilk yardım bilincini arttırmayı amaçlayan bu kutlamalar 2003 senesinde uluslar arası Kızılhaç ve Kızılay dernekleri federasyonu tarafından oluşturuldu ve o zamandan beri her yıl kutlanmaktadır.


İlkyardım, kişinin yaşamını tehlikeye düşüren bir durumda sağlık görevlileri gelene kadar , kişinin sağlık durumunun kötüye gitmesini önlemek için tıbbi araç gereç olmadan, mevcut araç gereçler kullanarak yapılan ilaçsız uygulamadır. İlkyardım’ın öncelikli amacı hayati tehlikeyi ortadan kaldırmak ve kişinin yaşamsal fonksiyonlarının sürdürülmesini sağlamaktır.  Her zaman profesyonel bir tıbbi bir personel tarafından gerçekleştirilmez. Diğer insanlarda acil durumlar karşısında hayat kurtarmak için ilkyardım uygulaması yapmak zorunda kalabilir. Ülkemizde İşyerlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu gereğince olası yaralanma ve iş kazalarına acil müdahalede bulunmak için ilkyardım personeli bulundurma zorunluluğu getirilmiştir. Bulundurulacak ilk yardım personeli sayısı ise İlkyardım yönetmeliğinde belirtilmiştir. Buna göre işyerlerinde az tehlikeli sınıfta 20 kişide 1 ilkyardım personeli, tehlikeli sınıfta 15 kişide 1 ilkyardım personeli, çok tehlikeli sınıfta ise 10 kişide 1 ilkyardım personeli bulundurulması gerekmektedir. İşyerlerinde ayrıca yılda bir defa yapılması gereken tatbikatlar içine İlkyardım senaryoları da dahil edilerek eğitim almış personelin bilgileri pekiştirilmeye çalışılmalıdır. Ülkemizde bir çok işyerinde senaryolu güzel tatbikatlar yapılmaktadır.

İnsanın ilk yardım eğitimi alarak bir hayat kurtarması veya yaralı bir insana yardım etmesi kahramanlık duygusunu arttıracaktır. İlk yardım eğitimi bakanlık tarafından yetkilendirilmiş kuruluşlardan alınmalıdır.


Hayat kurtarmak ve insanlara yardım etmek için mutlaka ilk yardım eğitimi alınmalıdır.





Mehmet Sınay
Teknik Öğretmen
İş Güvenliği Uzmanı (A)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder