27 Ocak 2016 Çarşamba

Niçin İlk Yardım? (Why First Aid?)



İlk Yardım, tıbbi araç ve gereç aranmaksızın, mevcut araç ve gereçlerle yapılan ilaçsız uygulamalardır. İlk yardımın öncelikli amacı hayati tehlikeyi ortadan kaldırarak yaşamsal fonksiyonların sürdürülmesini ve hastanın/yaralının durumunun kötüleşmesini önlemektir. Bu çalışmaların yapılması da ancak eğitimli ve bilinçli personeller yoluyla olabilmektedir.



İşyerlerin de çalışanlar yaptıkları işler nedeniyle bir takım risklerle karşı karşıyadır. Ve bu riskler sonucunda ise bazı yaralanmalar ile karşılaşabilirler. Olası bu yaralanmalar;  Derin/hafif kesikler, Uzuv kayıplı yaralanmalar, Yanıklar, Zehirlenme, Göz yaralanmaları, Kırıklar, Burkulmalar, beyin travması vb. dir. Yapılan işin dışında gerçekleşebilecek olaylar; Kalp Krizi, Epilepsi (Sara) Nöbeti, Psikolojik rahatsızlıklar olabilmektedir. 

İş Sağlığı ve Güvenliğinin amacı çalışanları iş kazalarından ve meslek hastalıklarından korumanın yanın da aynı zamanda olası acil durumlara karşı hazırlık yapılmasını da kapsamaktadır. 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununda Acil Durum Planları hazırlamak işverenin önemli yükümlülüklerinden biridir. Bu planın içerisinde İlk yardım konusuna  ayrı bir önem verilmektedir. Bu plana göre işyerleri sertifikalı İlk yardım personeli bulundurmak zorundadır. İlk yardım konusunda yapılması gerekenler,  İlkyardım yönetmeliğin de anlatılmıştır. İşyerleri bu yönetmelik hükümlerine göre yapılması gereken hususları yerine getirmek zorundadır. Ve yine yapılacak senaryolu tatbikatlar ile ilk yardım personelinin bilgilerinin pekiştirilmesi sağlanmalıdır. İlk yardım da dakikaların ve hatta saniyelerin büyük bir önemi vardır. Yapılacak doğru bir ilk yardım insan hayatını kurtaracak çok önemli bir adımdır.

İlk yardım,sadece işyerlerinde meydana gelebilecek bir olay değildir. Evde, Okulda, Arabada, Otobüste, Tatilde, Denizde, Uçakta vb.  her yerde insanların başına gelebilecek bir olaydır. Dolayısıyla ilk yardım herkes tarafından bilinmeli ve gereken önem verilmelidir. 



Mehmet Sınay
A sınıfı İş Güvenliği Uzmanı


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder